Kobiece zdrowie bez cenzury - rusza kolejna odsłona kampanii edukacyjnej Go Healthy Girl #SheCare

Wstydliwe, pomijane w dyskursie, zamiatane pod dywan - tematy kobiecej profilaktyki zdrowotnej oraz wirusa HPV wciąż noszą znamiona tabu. Na ratunek krakowiankom przybywa jesienna odsłona kampanii edukacyjnej Go Healthy Girl, której celem jest popularyzacja rzetelnej wiedzy na temat profilaktyki, przebiegu oraz leczenia kobiecych schorzeń intymnych. Swój udział w akcji zadeklarowały największe krakowskie uczelnie, a hasztag #SheCare już podbija media społecznościowe. Partnerem biznesowym akcji jest polski oddzial State Street Bank.

Go Healthy Girl to kampania edukacyjna, za którą stoi Zespół fundacji Admoveri oraz agencja kreatywna BeeOnTree. Twórcy inicjatywy wzięli pod lupę kobiece problemy ze zdrowiem, o których wciąż w Polsce mówi się zdecydowanie za mało i za cicho. Poza szeroko pojętą profilaktyką kobiecego zdrowia, na kampanijnej tapecie znalazł się również temat wirusa HPV, który od 25 lat nieprzerwanie dziesiątkuje populację kobiet w Polsce.

- Polki przede wszystkim nie korzystają z profilaktyki. Statystyki są nieubłagane: rak szyjki macicy dotyka rocznie ok. 4 tysiące kobiet, z czego połowa przegrywa walkę z nowotworem. Co więcej, aż 80% kobiet nie korzysta z refundowanej raz na 3 lata cytologii, która jest jedynym badaniem umożliwiającym wczesne wykrycie zmian przedrakowych. Ponadto, kalendarz szczepień obowiązkowych nie uwzględnia szczepionki przeciw HPV, nie dziwi więc, że w Polsce nadal mamy jeden z najwyższych współczynników zachorowań na raka szyjki macicy w Europie. Te dane są zatrważające i z pomocą kampanii chcemy mieć realny wpływ na ich zmianę, a przede wszystkim na wzrost odsetka wyleczeń nowotworu w jego wczesnym stadium - tłumaczy Karolina Ochała, CEO w agencji kreatywnej BeeOnTree, twórczyni inicjatywy Go Healthy Girl.

O tym się nie mówi

Kampania edukacyjna Go Healthy Girl jest odpowiedzią na zatrważająco niski poziom edukacji w Polsce na temat wirusa HPV, profilaktyki nowotworowej i intymnych problemów zdrowotnych. Już jesienią na krakowskich uczelniach odbędą się spotkania studentek z ekspertami z zakresu terapii uroginekologicznej, zdrowia psychicznego i seksuologii, a także ginekologii onkologicznej. W inicjatywę zaangażował się również polski oddzial międzynarodowej korporacji State Street Bank. Symbolem działań tej firmy na rzecz kobiet w biznesie jest rzeźba „Nieustraszonej dziewczynki” na Wall Street, ufundowana w 2017 roku, która jest wyrazem apelu o większą świadomość na rynku w zakresie powierzania kobietom najwyzszych stanowisk w strukturach zarzadczych firm. Odlana z brązu dziewczynka stoi naprzeciwko słynnego szarzujacego byka, który od wielu dekad symbolizuje finansową hossę.

- Projekt kampanii Go healthy Girl natychmiast spotkał się z ogromnym zainteresowaniem w naszej firmie, gdyż dotyka wielu kluczowych dla nas wartości, tj. zdrowia, szeroko pojętego dobrostanu (tzw.wellbeing) naszych pracowników, co ma przełożenie na ich rozwój, na który tak mocno stawiamy. Ma to szczególne znaczenie w przypadku kobiet, które stanowią 53% pracowników naszej firmy w Polsce. Wierzymy, że zdrowa kobieta ma ten komfort, że może swobodnie zadbać o swój rozwój zawodowy, dlatego też zdecydowaliśmy się wesprzeć Go Healthy Girl i tym samym zwiększać świadomość kobiet na lokalnym rynku w zakresie profilaktyki zdrowotnej. - komentuje Renata Szostak, dyrektor personalna State Street Bank, oddział w Polsce.

Jako zaangażowany pracodawca firma zaczyna od wlasnego podwórka - w krakowskim oddziale firmy odbyły się sesje specjalistyczne wylacznie dla jej pracowników.

Podczas prelekcji uczestniczki mogły nie tylko zaktualizować swoją wiedzę na temat kobiecej profilaktyki zdrowotnej w oparciu o najnowsze doniesienie ze świata nauki, ale przede wszystkim porozmawiać z ekspertami o trapiących je problemach oraz mitach panujących na temat kobiecych schorzeń.

- Pierwsze sesje upewniają nas, ze wiedza o sobie i własnej seksualności nie jest nadal z góry, oczywista. Warto się na nią otwierać, poszukiwać, testować czego chcemy a czego nie. I Fantazjować. To niezbędne żeby o seksie mówić inaczej, pozytywnie, bez negatywnych ocen i wstydu.- mówił Kamil Perończyk, psycholog specjalizujący się w ludzkiej seksualności.

- Prawde mówiąc pierwszy raz uczestniczyłam w tak rozbudowanej konferencji na temat zdrowia sfery kobiecej. Uważam, że wciąż brakuje wśród kobiet pełnej świadomości siebie i przede wszystkim tak cennego naszego zdrowia. Usłyszałyśmy wiele przydatnych informacji; dla części było to odświeżenie, dla innych nowość. Jako członek zespołu University Relations i pracownik State Street bardzo cieszy mnie fakt, że będziemy mieli możliwość współpracować z fundacją Admoveri i  szerzyć tę wiedzę wśród studentek w Krakowie w ramach kampanii. Jako młode kobiety wkraczające w dorosłe życie będą miały możliwość dzięki tym cennym informacjom zadbać o siebie w świadomy sposób. – mówi Anna Germuga po jednej z sesji w krakowskim biurze State Street Bank.

Co najważniejsze, na spotkaniach poruszane będą również tematy mało popularne, a czasem wręcz pomijane w dyskursie publicznym, takie jak np. nietrzymanie moczu, bolesne miesiączki i inne, wciąż pozostające wśród młodych kobiet tematami tabu.

  • Chcemy zmobilizować Polki do dbania o własne zdrowie i zapewnić im niezbędną wiedzę, dzięki której będą mogły robić to we właściwy sposób. Internet pełen jest mało rzetelnych informacji, a na badanie stanu zdrowia nadal decydujemy się zbyt późno, dopiero po wystąpieniu pierwszych objawów choroby. Wstydzimy się mówić o menstruacji, nietrzymaniu moczu, zdrowiu psychicznym czy problemach natury seksuologicznej - dotyczy to zwłaszcza młodych kobiet, które coraz częściej padają ofiarami podstępnych schorzeń i nowotworów. Najwyższy czas skończyć z tą śmiercionośną autocenzurą i z pomocą dużej, znanej ze wspierania kobiet, korporacji, uczelni wyższych oraz najlepszych ekspertów pokazać kobietom, że siła tkwi przede wszystkim w profilaktyce - podkreśla Agata Michalik z agencji BeeOnTree, współtwórczyni kampanii Go Healthy Girl.

Polskie firmy i uczelnie gotowe na zmiany

Jesienna odsłona Go Healthy Girl to cykl wykładów edukacyjnych o charakterze zamkniętym i otwartym. 13 i 17 września spotkania odbyły się w siedzibie State Street Polska, głównego partnera akcji, a 18 i 25 października w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości oraz Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

- Nasza Uczelnia zawsze wspierała słuszne inicjatywy. Taką jest Kampania „Go Healthy Girl” gdyż, zdajemy sobie sprawę, iż zarówno edukacja seksualna jak i edukacja w zakresie profilaktyki onkologicznej w Polsce ma sobie dużo do życzenia. Ponad 60% Naszych studentów to młode kobiety to właśnie z myślą o nich zdeklarowaliśmy się czuwać nad ich zdrowiem i dać im szansę Uczestnictwa w warsztatach. Partnerem akcji jest State Street Bank, który od kilku lat angażuje się w rozwój Naszych studentów. Jest to wyjątkowo satysfakcjonujące gdy dwóch Partnerów biznesowych realizuje wspólny projekt mając na uwadze poważny problem społeczny. Trzymam kciuki za rozwój inicjatywy i zapraszam Panie na wykłady otwarte, które już 18 października odbędą się w siedzibie Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości przy ul. Kijowskiej w Krakowie.

- mówił Włodzimierz Roszczynialski rektor Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie

Gotowość do udziału w kampanii potwierdziły również inne krakowskie uczelnie wyższe, wśród których znajduje się m.in. Uniwersytet Jagielloński czy Politechnika Krakowska. Organizatorzy podkreślają, że małopolska to dopiero pierwszy przystanek na trasie
do edukacji kobiet w całym kraju.

  • W maju zorganizowaliśmy pierwsze spotkania edukacyjne, których popularność przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Po okresie wakacyjnym wracamy nie tylko z dużym partnerem State Street Polska, ale też z masą nowych pomysłów
    i pozytywną energią, którą chcemy zarazić kobiety w całym kraju. Mamy nadzieję, że nie tylko krakowskie uniwersytety tak chętnie zaangażują się w edukację kobiet, a hasztag #SheCare będzie niebawem symbolem świadomej troski o własne zdrowie
    - mówi Karolina Ochała z agencji BeeOnTree, koordynującej kampanię Go Healthy Girl.

Głównym partnerem kampanii Go Healthy Girl jest State Street Bank Polska. Akcja odbywa się pod patronatem Miasta Kraków oraz Okręgowej Izby Lekarskiej, a za jej kreację i koordynację odpowiada agencja kreatywna BeeOnTree. Więcej szczegółów dotyczących inicjatywy oraz planowanych wydarzeń znajduje się na oficjalnej stronie kampanii www.gohealthygirl.com oraz na profilach społecznościowych Go Healthy Girl.


data ostatniej modyfikacji: 2018-09-26 10:54:40
Komentarze
Polityka Prywatności